Op naar Honduras! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marjolein - WaarBenJij.nu Op naar Honduras! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marjolein - WaarBenJij.nu

Op naar Honduras!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 December 2013 | Nicaragua, Granada

Oke vandaag even heel kort! Is de bedoeling, want ik moet m'n tas nog inpakken.. En ik ben van plan om alles in m'n eastpak te gaan proppen. 10 dagen, in m'n kleine geliefde paarse eastpak. Ik voorzie problemen maar ik pak gewoon rustig verder. 10 dagen Honduras it is! Morgen worden we om half 4 opgehaald door Donaldo (de taxichauffeur die me ook van het vliegveld heeft opgehaald toen ik aankwam) en hij brengt ons naar Managua. Daar moeten we om half 5 zijn, en dan is het 10 uur in de bus. Die brengt ons dan naar Tegucigalpa, daar blijven we een nacht slapen (in een dorm, maar met badkamer met - zo vermeld de site - warm water! WARM water! Het is toch niet te geloven, klinkt te mooi om waar te zijn) en zondag gaan we verder met de bus, en dan met de boot, en dan zijn we op Utila! Hier is het plan om m'n duikbrevet te halen, dus ik hoop dat dat gaat lukken. Schijnt daar supermooi te zijn dus ik ben heel benieuwd!

Vorige week vrijdag was trouwens de laatste dag voor de zomervakantie (jawe, zomer inderdaadl) van de internationale school. Superlief, kreeg allemaal knuffels, moest watermeloenen planten, moest spaanse boekjes voorlezen (waar ik ook al weer snel mee moest stoppen trouwens, haha) en kreeg nog meer knuffels. Die dag moest ik m'n 2 groepen tegelijk lesgeven, wat dus eindigde in een complete, enigszins gestructureerde chaos, maar wel heel gezellig. We hebben alle engelse liedjes gezongen die ze kenden, en zolang ze maar liedjes mogen zingen vinden ze alles helemaal leuk, en dat was het dus ook. Na de vakantie ga ik daar weer verder, dus kan deze pauze mooi even gebruiken om dingen voor te bereiden en voor de UT bezig te gaan (want ik moet een heel onderzoek uitvoeren hier..). Woensdag was de laatste dag bij Carita Feliz, we dachten dat er niks bijzonders zou zijn die dag, dat was tenminste het antwoord als we het vroegen aan de leraren. Bleek dat er 's middags een heuse optocht was, de kinderen waren allemaal verkleed, Jozef, Maria, heel veel engelen, de 3 wijzen.. En nog veel meer. Al met al een hele grote optocht van alle kinderen die daar 's middags waren, en wij mochten ook meelopen. Op een gegeven moment kwamen er een paar mannen met trompetten en trommels die kerstliedjes speelden, en die hebben ons de rest van de route begeleid. Was trouwens geen echte optocht, want in Nederland loop je dan toch op de 1 of andere manier een soort rondje.. Hier liepen we links een heel eind de straat in, terug, en rechts een heel eind de straat in en weer terug. Gewoon even heen en weer dus, een optocht van een levende kerststal in een dikke 30 graden, superleuk! En dat was dus de laatste middag Carita Feliz voor mij. Alle leraren een fijne kerst gewenst, en toen zijn we weggegaan. Toch wel een beetje apart.

Eehm goed, Utila dus. 30 december vertrekken we daar weer, om 31 december om 5 uur 's middags (voor de snelle rekenaars in Nederland: jaaa dan is het bij jullie inderdaad 12 uur 's nachts, nieuwjaar!) zijn we dan weer terug in Managua. En dan gaan we hier het nieuwjaar in, als het even meezit zelfs met oliebollen! Dus: allemaal heeeele fijne kerstdagen & alvast een heel gelukkig nieuwjaar! (Mooi op tijd, maar aangezien ik de 31e pas terug ben zit een verslag er voor die tijd niet in denk ik).

Update over m'n tas: het is bijna gelukt, bijna 10 dagen in m'n eastpak. Bijna, m'n vest (jawel, schijnbaar ben je die daar nodig.. toch niet voor niks meegenomen!), m'n fles water en m'n eten voor onderweg heb ik in een plastic zak gedaan en nu kan m'n tas net, maar dan ook echt nét dicht. Ik ben tevreden.

Op naar Honduras!

  • 21 December 2013 - 08:53

    Johanna:

    Knap hoor alles in zo,n rugzakje, bij merel en mij paste het ernet in voor. Twee daagjes.... heel veel plezier inhonduras (straks duiken in de grachten hier.....)xxx

  • 21 December 2013 - 08:56

    Merel:

    Olaaa!
    Aah super vet! Heel veel plezier in Honduras, wij buiten in de kou met een dikke sjaal, en jij duikend onder water, wel even wat anders. Haha, geniet ervan!
    Xx

  • 21 December 2013 - 14:00

    Alie:

    Ik vond het al knap dat ik voor 3 dagen alles in een klein rugzakje had!
    Misschien weggooi-onderbroeken? Heel veel plezier, Alie

  • 21 December 2013 - 15:55

    Gerda:

    Een hele fijne tijd Marjolein! Lekker genieten!

  • 22 December 2013 - 14:30

    Henk:

    Je moet er wat voor over hebben on naar dit paradijs op aarde te gaan.
    Wees voorzichtig er valt veel te genieten met en ook zonder duiken!

  • 24 December 2013 - 18:29

    Rikie:

    Ik wou dat ik ook kon (onder)duiken.
    Het weer is hier echt heel erg belabberd!!!
    En de Bussloo-duik gaat niet door.Organisatie-problemen dit jaar.

    Heel veel plezier in Honduras!!!
    groetjes uit Schalkhaar.

  • 25 December 2013 - 21:43

    Jannie:

    Hola Marjolein,
    We hebben net de familie weer uitgezwaaid en de rommel die ze hebben achtergelaten opgeruimd.
    Grapje, het was super gezellig! Volgend jaar ben je er ook weer bij hè? Er ligt hier heel veel sneeuw, dat kun je wel zien op de familiekaart toch? sido una broma.

    ¡Feliz Navidad

    Heel veel liefs,
    Jannie

  • 01 Januari 2014 - 00:41

    Rikie:

    Heey Marjolein,
    Ben je al weer boven water????

    Een hèèèèèl gelukkig Nieuwjaar gewenst!
    laatste nieuws van hier: Mark Tuitert gaat weer naar de Olympische Spelen!!!!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag...

    Liefs uit Schalkhaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Marjolein

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 8358

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 14 Februari 2014

Stage Nicaragua!

Landen bezocht: