Laatste stagedag: Afscheid met én van tijgertje - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marjolein - WaarBenJij.nu Laatste stagedag: Afscheid met én van tijgertje - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marjolein - WaarBenJij.nu

Laatste stagedag: Afscheid met én van tijgertje

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Januari 2014 | Nicaragua, Granada

Nou dat was hem dan, laatste stagedag zit erop. De laatste stageweek is echt voorbij gevlogen. Die kinderen zijn echt zo ontzettend lief! 1 ochtend was ik te laat, kon ik niks aan doen, ik werd elke ochtend opgehaald door de vader van 1 van de kindjes die ik les geef (lekker knus met z'n allen in een auto, een deur zonder handvat dus die doe ik dan dicht met waar het raam begint..) en zijn "mooie" auto wilde dus niet starten. Komt ie me toch met een luxe auto aanzetten, inclusief airco die niet bestaat uit open ramen en een deur mét een handvat. Maargoed, was dus zo laat dat ik de cirkel van die ochtend helemaal gemist heb. Ze beginnen altijd met een cirkel met de hele school met liedjes en dansjes etc., superleuk. Toen ik aan kwam lopen begonnen 2 kindjes oprecht te stralen toen ze me zagen, nou dan ben ik verkocht, té lief.

Verder ben ik deze week 's middags nog bezig geweest met school (jawel, ook al gaat het niet zo snel als ik zou willen, ik heb wat gepresteerd) en het zwembad is ook weer bezocht. Vrijdagavond (waarschijnlijk) voor de allerlaatste keer naar Kelly's geweest, een soort discotheek bij gebrek aan een betere omschrijving, en een supergeslaagde avond! Vandaag was ons hostel weer compleet en hebben we met z'n allen een drankje gedaan, om vervolgens weer afscheid te nemen want de eersten vertrekken morgen alweer naar het koude Nederland..

Woensdag zijn we nog even naar de markt van Masaya geweest, waar ik een hele berg souvenirs én een hele mooie piñata heb gekocht voor m'n laatste dag. Tijgertje, ongeveer net zo groot als ik als ik zit, dus ik heb gezellig naast hem in de bus gezeten op de terugweg. Toen er een kindje in de bus kwam was het: "Mama mama, kijk zij heeft een piñata! Een PIÑATA!!" Scoor je punten mee, en veel ook. Vrijdagochtend in de auto naar school vonden ze het ook maar wat fascinerend, ze konden bijna niet wachten voor ze hem in elkaar mochten slaan. Snif snif. Op het "schoolplein" ging het ook alleen maar: "Een piñata!!" Ik had hem eerst in het lokaal gezet, toch niet zo'n slim idee want begon al bang te worden dat ie het niet zou overleven tot 12 uur, dus heb hem uiteindelijk maar verstopt in het kantoortje van de directrice. Toen het dan 12 uur was met de hele school buiten in een kring rondom mijn geliefde tijgertje, en de kindjes van mijn jongste groep (2 jaar) mochten beginnen. Dat wil zeggen: de kinderen die durfden. Nou dat heeft tijgertje prima doorstaan, een paar aaitjes en tikjes kan ie wel hebben. Daarna de kinderen van mijn oudste groep (3, 4 en 5 jaar), nou dat vond ie iets minder leuk, z'n benen waren al verdwenen. Heb me een beetje staan verbazen over hoe agressief de kinderen dat ding benaderen. Ja het is de bedoeling en ja het hoort zo, maar echt met gigantisch veel kracht erachter. Toen de snoepjes eenmaal begonnen te vallen bij elke slag was het los, 1 en al spektakel en heel erg geslaagd! Helaas is tijgertje geëindigd in plusminus 1000 stukjes, is echt helemaal niks meer van over. Is ook de bedoeling, maar toch. Daarna helaas afscheid genomen van de docenten (2 van hen hadden het oprecht moeilijk, blijkbaar heb ik toch iets goeds gedaan ergens hihi) maar "mijn" kindjes begrepen niet echt dat ze me nooit meer zouden zien denk ik. Misschien maar beter ook, afscheid nemen is niet echt leuk om te doen. Ga ze oprecht missen. Maar ben ook wel blij dat het nu is afgerond want..

Ik vertrek morgen voor een paar dagen naar het noorden van Nicaragua! Wat de plannen precies zijn is nog niet bekend (nica-style, allemaal heel relaxt), gaan we morgenvroeg bekijken. Nog even "vakantie" vieren, dan het weekend nog in Granada, en dan zit het er hier al weer op... Een beetje een dubbel gevoel, maar eerst morgen maar eens afwachten wat we precies gaan doen deze week. Een ding is wel zeker, dat ik er zin in heb staat vast!

  • 26 Januari 2014 - 16:47

    Johanna:

    Nou Marjolein, geniet van je laatste week in Nicaragua, maak er nog even wat moois van.
    Wij zijn wel benieuwd naar die berg souvenirs.....
    xxx

  • 26 Januari 2014 - 17:00

    Henk:

    je gaat de laaste week ongetwijfeld nog iest boeiends doen, ben benieuwd, keep care, en geniet ervan.
    Hopenlijk heb je weer wat moois tevertellen!
    gr. Henk

  • 27 Januari 2014 - 08:05

    Gerda:

    Ja, nog een fijne week! En geniet vooral nog even van het lekkere warme weer!

    Groetjes Gerda

  • 27 Januari 2014 - 16:01

    Jannie:

    Ha Marjolein,
    Wat een leuk idee zo'n piñata. Ik had er nog nooit van gehoord. Sinds jouw verhalen zit ik op allerlei vreemde afbeeldingen en youtube filmpjes te googelen zoals vulcano boarding, gallo pinto en piñata. Dan krijg ik een beetje een idee waar je het over hebt.
    Een hele fijne reis naar het noorden en geniet nog maar lekker van het mooie weer en het relaxte leven! En maak maar heel veel foto's!
    Liefs Jannie

  • 27 Januari 2014 - 18:47

    Rikie:

    Hoi Marjolein,
    Bedankt voor je trouwe verslaggeving.
    Je kunt zo columniste voor een streekkrant worden volgens mij.
    Ik heb er van genoten.
    Geniet jij daar nog maar even want hier gaat het echt winter worden!

    Kun je wel lekker aan de boerenkool/snert/warme chocola met slagroom enz,enz.

    Liefs Rikie.

  • 30 Januari 2014 - 18:39

    Rikie:

    Hè,bedankt voor je leuke kaart, hij is toch nog eerder dan jij terug bent!
    Het is nu donderdag en dinsdag kom jij thuis!!!!
    Het is hier nu nog koud maar in het weekend wordt het al weer 7 graden overdag,
    dus je treft het!
    Ik wens je nog nog een fijn weekend en heel goede thuisreis.
    We zullen aan je denken als je in de lucht hangt.

    Liefs uit Schalkhaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Marjolein

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 8347

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 14 Februari 2014

Stage Nicaragua!

Landen bezocht: